Sakwy rowerowe Extrawheel – recenzja

Sakwy rowerowe Extrawheel - recenzja | Podrozniczo.pl

Wraz z początkiem wiosny, wielu z nas rozpoczyna sezon rowerowy. To dobry czas na przegląd roweru, sprawdzenie jego stanu technicznego, napompowanie opon, wyczyszczenie i nasmarowanie łańcucha oraz przejrzenie rowerowych akcesoriów. Dzisiaj będzie o jednych z nich, które przydadzą się szczególnie osobom, planującym wyprawę rowerową. Sakwy rowerowe od Extrawheel – zapraszam na recenzję.

Wyjazdowe wspomnienia…

Stali Czytelnicy bloga wiedzą, że wyprawy rowerowe weszły mi w nawyk. Wszystko zaczęło się od podróży z rowerem na Bornholm. W tamtym roku była także wyprawa rowerowa wzdłuż Morza Bałtyckiego, a rok później pojechałam samotnie na szlak Green Velo, pokonując odcinek od Olsztyna przez Białystok do Dubiczy Cerkiewnych i wracając Podlaskim Szlakiem Bocianim do Białegostoku.

Zdjęcie z wyprawy rowerowej szlakiem Green Velo
Zdjęcie z wyprawy rowerowej szlakiem Green Velo

To wszystko sprawiło, że nie tylko sam rower, ale i akcesoria, których do niego potrzebuję, stały się ważnym elementem logistycznym każdego wyjazdu. Z jednej strony szukam najbardziej korzystnych połączeń pociągowych, aby, korzystając z przesiadek, dojechać do punktu startowego, a z drugiej – szukam i przeglądam sprzęt, który mogłabym ze sobą zabrać na kolejną wyprawę rowerową. Stąd dzisiejszy wpis, w którym chciałabym bliżej opowiedzieć o sakwach rowerowych polskiego producenta – marki Extrawheel.

Przeczytaj także: Jak spakować się na wyprawę rowerową szlakiem Green Velo?

Jak sprawdziły się sakwy rowerowe od polskiego producenta - Extrawheel | Podrozniczo.pl
Jak sprawdziły się sakwy rowerowe od polskiego producenta – Extrawheel

Z czego wykonane są sakwy rowerowe Extrawheel?

Wśród produktów marki Extrawheel, znajdziesz nie tylko sakwy rowerowe na tył lub przód, ale także worki transportowe oraz przyczepki rowerowe. Produkty powstały w dwóch wersjach pod względem materiału:

Poliester

Pierwszym materiałem jest poliester. Bardzo mocny i wytrzymały materiał o gramaturze 270 g. To właśnie z niego wykonane są takie produkty, jak: sakwy przednie Rambler 25 L, sakwy tylne Wayfarer 50 L, sakwy Nomad 60 L do przyczepek BRAVE I MATE oraz sakwy Drifter 100 L do przyczepek BRAVE I MATE.

Jakie są zalety sakw wykonanych z poliestru?

  • łatwe w utrzymaniu czystości,
  • nieprzemakalne,
  • przy przetarciach można łatwo je podkleić,
  • podklejone szwy wpływają na szczelność,
  • atrakcyjna cena,
  • posiadają elementy odblaskowe,
  • posiadają 5-letnią gwarancję.

Cordura

Drugim materiałem, wykorzystywanym do produkcji sakw rowerowych Extrawheel jest cordura. To najbardziej wytrzymały materiał tkaninowy na świecie, którego gramatura wynosi 200 g. Sakwy wykonane z tego materiału to: sakwy przednie Rambler PREMIUM 25 L, sakwy tylne Wayfarer PREMIUM 50 L, sakwy Nomad PREMIUM 60 L do przyczepek BRAVE I MATE oraz sakwy Drifter PREMIUM 100 L do przyczepek BRAVE I MATE.

Jakie są zalety sakw wykonanych z cordury?

  • wytrzymałe,
  • lżejsze od poliestru,
  • wodoodporne, przez co mniej są narażone na przetarcia,
  • szwy zostały dodatkowo podklejone, dzięki czemu wzmacniają szczelność,
  • uniwersalne do bagażników o średnicy rurek 10-12 mm,
  • posiadają adaptery do bagażników o średnicy rurek 6-8 mm,
  • posiadają element odblaskowy,
  • posiadają 5-letnią gwarancję.
Test sakw rowerowych od Extrawheel
Test sakw rowerowych od Extrawheel

Moje sakwy rowerowe

Sakwy rowerowe od Extrawheel, które miałam okazję testować to zestaw sakw tylnych Wayfarer Premium (wykonane z materiału cordura) o pojemności łącznie 50 litrów. Do tej pory, podczas czterech wypraw rowerowych korzystałam z sakw o łącznej pojemności 60 litrów, a na wyprawę Green Velo zabrałam ze sobą także worek, który był dodatkowym bagażem.

Zdaje sobie sprawę, że nie jestem mistrzynią pakowania, ponieważ na każdej wyprawie miałam za dużo rzeczy. Za każdym razem po powrocie zastanawiałam się – po co zabrałam tyle ze sobą. Być może posiadanie sakw rowerowych o mniejszej pojemności sprawi, że będę rozsądniej podchodziła do pakowania i wezmę tylko to, co najbardziej jest mi potrzebne.

Moje sakwy rowerowe - recenzja
Moje sakwy rowerowe – recenzja

Przeczytaj także: Wyprawa rowerowa – jak się przygotować i co warto ze sobą zabrać?

Jak wypadł test sakw rowerowych Extrawheel?

Nie miałam okazji testować sakw podczas konkretnej wyprawy, jednak porównałam je do obecnych i sprawdziłam, jak wypadną w warunkach rowerowej przejażdżki po okolicy.

Wykonanie

Być może decydując się na zakup sakw rowerowych, wykonanie nie będzie na pierwszym miejscu, ale jednak każdy z nas zwróci na to uwagę. Materiał Cordura, o którym wspominałam wyżej, jest niezawodny i wytrzymały. Miałam okazję testować sakwy zarówno w zimowych warunkach atmosferycznych, jak i przy pierwszych promieniach słońca. Laminowane od wewnątrz szwy oraz niezawodna konstrukcja sprawdzą się także w czasie deszczu. Sakwy są wodoodporne, jednak warunkiem tego jest czterokrotne zrolowanie.

Wykonanie sakw rowerowych od Extrawheel | Recenzja na Podrozniczo.pl
Wykonanie sakw rowerowych od Extrawheel

Montaż

Użytkując poprzednie sakwy niekiedy miałam problem z zahaczaniem ich o rurki na bagażniku rowerowym. Skutkowało to tym, że zawsze, gdy czekałam na pociąg, stresowałam się, że nie dość, że będę musiała szukać przedziału rowerowego, to jeszcze demontaż sakw na peronie zajmie mi dłuższą chwilę. W przypadku Extrawheel, montaż sakw do bagażnika jest łatwy, dzięki systemowi KlickFix. Standardowy uchwyt pasuje do rurek o średnicy 10-12 mm, jednak w komplecie znajdziesz także cztery adaptery, które będą pasować do rurek 6-8 mm. Dzięki temu otrzymujesz gwarancje uniwersalności i dopasujesz sakwy do swojego bagażnika.

Montaż sakw rowerowych Extrawheel
Montaż sakw rowerowych Extrawheel

Wygląd

Coś, na co kobiety szczególnie zwracają uwagę. Nie mogło zabraknąć wyglądu. Sakwy wydają się być małe, ale są bardzo pojemne. Myślę, że bez problemu spakowałabym do nich wszystkie mniej lub bardziej potrzebne rzeczy. A sam wygląd sprawia, że wyróżniają się na tle innych produktów dostępnych na rynku. Wykonane w jednej wersji kolorystycznej, będę pasować do niemal każdego roweru. Czerń została przełamana czerwienią, z dużym i widocznym symbolem X, który jest elementem odblaskowym. To bardzo ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Na drodze i szlaku, każdy powinien czuć się pewnie, a odblask sprawi, że będziesz widoczny dla innych użytkowników ruchu.

Wygląd w połączeniu z wygodą sprawi, że kolejna wyprawa rowerowa będzie jeszcze większą przyjemnością. Czy zabiorę je za sobą na tegoroczną podróż szlakiem Green Velo?

Wygląd sakw rowerowych od Extrawheel | recenzja na blogu Podrozniczo.pl
Wygląd sakw rowerowych od Extrawheel

Warto dodać…

Być może ta informacja nie będzie ważna dla każdego Czytelnika bloga, ale warto zwrócić uwagę na fakt, że sakwy Extrawheel są produktem polskim. Pomimo że materiały pochodzą z Niemiec, to cała produkcja odbywa się w Polsce. Solidne i wytrzymałe sprawdzą się w każdych warunkach. A wielu z nas wie, że pogoda na wyprawie rowerowej nie zawsze bywa idealna…

Absolwentka Turystyki i Rekreacji oraz Dziennikarstwa Internetowego. Zawodowo zajmuję się marketingiem internetowym. Uwielbia podróżować i planować, chociaż pakowanie nie jest jej mocną stroną. Zakochana w Hiszpanii. Jej podróżniczym marzeniem jest Kuba, Patagonia oraz Japonia. Lubi zaszyć się w domowym zaciszu z kubkiem herbaty i książką. W wolnych chwilach aktywnie spędza czas - w butach biegowych lub na rowerze, a zimą na basenie lub łyżwach.

Postaw mi kawę!

Postaw mi kawę

Zarezerwuj nocleg na Booking.com

Booking.com

O mnie

Nazywam się Marta i jestem autorką tego bloga. Miło mi, że tu jesteś :). Kilka słów o mnie… jestem podróżniczką z zamiłowania oraz „turystką” i redaktorką z wykształcenia

Podróże w 2024 roku

  • styczeń Alicante i Marakesz
  • marzec Teneryfa
  • kwiecień – Tajlandia
  • wrzesień – Czarnogóra

Facebok

Instagram